Awaria pedału sprzęgła. Odskakuje w 3/4, a potem do końca

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • StalinHitler
    Classic
    • 2015
    • 4

    Awaria pedału sprzęgła. Odskakuje w 3/4, a potem do końca

    pacjent stoi za granica, wiec mocno zalezy mi na tym żebym mógł to ogarnac we własnym zakresie Inna alternatywa to ASO które jak znam życie powie ze sie nei da, a jakby sie dalo to koszt pewnei pincset euro Uderze do niego na priv moze cos podopowie
  • crazywarrior69
    Classic
    • 2013
    • 30

    #2
    Awaria pedału sprzęgła. Odskakuje w 3/4, a potem do końca

    W swojej Octavii 2 1.9tdi z 2006 roku, wymieniłem wszystkie tarcze i klocki. Zauważyłem że od lewego tylnego koła 'bucha' bardzo ciepło i tarcza jest zardzewiała. W sobotę (07.09) wizyta u mechanika, 40 minut i naprawione. Coś było nie nasmarowane.
    W niedziele trasa ok 200km, wszystko ok. Jednak ta jedna tarcza dalej jest zardzewiała.
    Dzisiaj poniedziałek (07.09) wsiadam do samochodu ruszam i sprzęgło ma spore luzy.
    Na początku puściłem sprzęgło, po czym pedał nie wrócił od razu do pierwotnego stanu, zatrzymał się w 3/4 drogi. Po ok jednej sekundzie, pedał odskoczył. I tak przez kolejne 6 kilometrów do Tesco, tam zaparkowałem, wróciłem i pedał jakby lepiej oddawał, ale dalej miał spore luzy.

    Na początku, przeczytałem że hydraulika sprzęga używa płynu hamulcowego i stąd ta cała opowieść na początku.

    Proszę o podpowiedź co mogło się zepsuć?
    Jaki może być koszt naprawy?

    Komentarz

    • patryk23
      L&K
      • 2011
      • 1105
      • Octavia II (1Z3)
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

      #3
      Prawdopodobne , że układ jest zapowietrzony . Niech zaczną od odpowietrzenia wysprzęglnika

      Komentarz

      • crazywarrior69
        Classic
        • 2013
        • 30

        #4
        Czy może mieć to związek z sobotnią wizytą u mechanika ?

        Komentarz

        • robak
          Classic
          • 2009
          • 3

          #5
          Prawdopodobnie masz walnięty wysprzęglik.
          Tam masz cięgno osłonięte taką gumową osłonką. Ta osłonka lubi popękać i do wysprzęglika dostaje się brud i to on powoduję, że cięgno ciężko powraca, a tym samym pedał nie odbija.
          Wysprzęglik będzie ci łatwiej wyjąć jak zdemontujesz akumulator i jego podstawę.
          Pozdrawiam i miłej pracy.

          Komentarz

          Pracuję...